Monday, January 10, 2011

DiArI jIwAngKu


                                        bismillahirahmanirahim.............

                                                  A.S.S.A.L.A.M.U.A.L.A.I.K.U.M

Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada sesiapa yang sudi membaca coretan yang mungkin tidak sekreatif tulisan anda semua. maklumlah, ini merupakan percubaan pertama saya menulis blog. Nama diberi mohd imran bin mohd bidin dan lahir pada 6 november 1988. saya merupakan anak sulung daripada  5 orang adik beradik. saya sebenarnya tak berapa minat untuk menulis sebab saya jenis yang suka memendam.hehehe. tapi disebabkan ini merupakan tugasan bagi subjek sosiolingguistik, maka dengan rasa riang dan gembiranya saya menguatkan semangat untuk menulis blog ini. tapi, ada bagusnya juga sebab untuk menjadi seorang pendidik ni kita perlu ada pelbagai kemahiran, bukan sekadar mengajar dan memeriksa kertas sahaja. biarlah kita ni menjadi guru yang serba boleh, insyaAllah. Daripada ruangan ni kita boleh bersama-sama berkongsi maklumat dan mempelajari sedikit sebanyak tentang masalah bahasa dalam masyarakat. masalah ini sebenarnya telah lama timbul dan sehingga kini masalah ini bertambah ketara dan ramai pihak hanya mengambil ringan dan memandang sebelah mata. jika ada kesilapan,anda dialu-alukan untuk memberi respon sama ada yang berbentuk positif ataupun negatif.sesungguhnya saya hanyalah insan biasa yangterlalu banyak kekurangan...terima kasih.

No comments:

Post a Comment